Яремчанська міська рада
Івано-Франківська область, Надвірнянський район

Порядок оформлення і видачі посвідчення закордонного українця

Дата: 08.05.2020 13:15
Кількість переглядів: 795

  Відповідно до Закону України «Про закордонних українців» закордонний українець - це особа, яка є громадянином іншої держави або особою без громадянства, а також має українське етнічне походження або є походженням з України;

  Посвідчення закордонного українця - документ, який видається іноземцю чи особі без громадянства у разі прийняття Національною комісією з питань закордонних українців рішення про надання їм статусу закордонного українця.

Бланки посвідчення виготовляються на замовлення МЗС з використанням спеціального захисту.

Посвідчення видається на 10 років з подальшою його перереєстрацією в установленому порядку за наявності умов, згідно з якими особі було надано статус закордонного українця.

Особа, яка виявила бажання набути статус закордонного українця, подає письмову заяву за формою згідно з додатком МЗС або представництву МЗС на території України, за кордоном - закордонній дипломатичній установі України.

До заяви про надання статусу закордонного українця додаються:

паспортний документ або документ, що його замінює;

копії документів, які засвідчують українське етнічне походження або походження з України (свідоцтво або інші документи про народження особи або її родичів, документи, що підтверджують факт проживання особи на території України, та у разі потреби інші документи);

дві кольорові фотокартки розміром 30 х 40 міліметрів;

квитанція про оплату заявником послуг, пов'язаних з оформленням і видачею посвідчення.

До документів можуть додаватися письмові свідчення громадян України або закордонних українців (не менш як трьох осіб), які підтверджують українське етнічне походження або походження з України заявника, а також характеристика-клопотання громадської організації закордонних українців, членом якої є заявник.

Заява про надання статусу закордонного українця та інші документи, подані представництву МЗС на території України, за кордоном - закордонній дипломатичній установі України, не пізніше ніж через два місяці з дня їх отримання надсилаються Національній комісії дипломатичною поштою або фельд’єгерським зв’язком.

З метою отримання інформації щодо наявності у заявника громадянства України МЗС передає заяви ДМС, яка протягом двох тижнів повідомляє про результати розгляду Національну комісію.

Національна комісія розглядає заяву протягом 90 днів з дати її отримання та приймає відповідне рішення.

У разі прийняття рішення про надання заявнику статусу закордонного українця Національна комісія оформлює посвідчення за встановленим зразком, яке разом з копією рішення вручається закордонному українцю представником Національної комісії або надсилається до дипломатичної установи України в країні його проживання.

У разі відмови у наданні статусу закордонного українця заявнику видається або надсилається дипломатичній установі України за кордоном копія відповідного рішення Національної комісії.

У разі завершення строку дії посвідчення власник посвідчення подає МЗС, представництву МЗС на території України, за кордоном - дипломатичній установі України такі документи:

письмову заяву;

посвідчення закордонного українця;

паспортний документ або документ, що його замінює (після пред’явлення повертається).

Представництво МЗС на території України або закордонна дипломатична установа України надсилають зазначену заяву разом з документами (крім посвідчення) дипломатичною поштою або фельд’єгерським зв’язком на розгляд Національної комісії.

Рішення про перереєстрацію посвідчення приймає Національна комісія. Прийняте рішення доводиться до відома відповідного представництва МЗС на території України або закордонної дипломатичної установи України для здійснення на третій сторінці посвідчення запису “Перереєстровано ____ ___________ 20__ р.”. На зазначеному записі проставляється мала гербова печатка відповідно Національної комісії, представництва МЗС на території України, за кордоном - закордонної дипломатичної установи України.

За оформлення посвідчення справляється плата у валюті країни перебування заявника у розмірі, еквівалентному 10 доларам США. Зазначені кошти зараховуються до загального фонду державного бюджету. Посвідчення видається Національною комісією або дипломатичною установою України в країні проживання закордонного українця.

У разі зміни прізвища, імені чи імен, громадянства, місця постійного проживання закордонному українцю видається нове посвідчення.

Для отримання нового посвідчення особа подає:

заяву довільної форми;

дві фотокартки розміром 30 х 40 міліметрів;

копію рішення Національної комісії про надання статусу закордонного українця;

посвідчення, яке підлягає обміну;

копії документів, які є підставою для видачі нового посвідчення;

квитанцію про оплату заявником послуг, пов’язаних з оформленням і видачею посвідчення.

Про видачу нового посвідчення Національна комісія приймає відповідне рішення.

 

Відділ «Яремчанське бюро правової допомоги»


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь