Особливості обслуговування осіб з інвалідністю на вокзалах та в поїздах

  • 546

 Перевезення осіб з інвалідністю, які використовують засоби для пересування, здійснюється перевізником у спеціальних вагонах, обладнаних технічними засобами, призначеними для обслуговування осіб такої категорії.

 За заявкою особи з інвалідністю, яка використовує крісло колісне, або її законного представника перевізник за можливості здійснює причеплення спеціального вагона, що має обладнання для посадки (висадки) особи з інвалідністю в(з) поїзд(а) та спеціалізоване купе для проїзду.

 Заявка на включення до складу поїзда спеціального вагона для перевезення осіб з інвалідністю, подається письмово (телефоном або електронними каналами зв’язку) перевізнику у строк від 45 до 5 діб до відправлення поїзда.

 Перевізник надає інформацію заявнику щодо виконання заявки на включення спеціального вагона до складу поїзда не пізніше ніж за дві доби до відправлення поїзда засобами зв’язку (телефоном, на електронну адресу).

 За відсутності у перевізника технічної можливості виконати заявку на включення спеціального вагона заявнику пропонуються інші можливі варіанти проїзду.

У разі групових перевезень осіб з інвалідністю вагони причіплюються однією групою.

 Особи з інвалідністю, які використовують технічний або інший засіб реабілітації (крісло колісне, ходунки, милиці, палиці тощо), за потреби у наданні допомоги під час переміщення територією станції (вокзалу), пасажирськими платформами та рухомим складом інформують перевізника в установленому порядку про наміри здійснити таку поїздку не менше ніж за 48 годин до відправлення поїзда, зазначеного у проїзному документі.

 Під час посадки/висадки та проїзду у вагоні провідник (стюард) за потреби надає безоплатну допомогу особам з інвалідністю, які використовують технічний або інший засіб реабілітації (крісло колісне, ходунки, милиці, палиці тощо), та з порушеннями зору щодо:

посадки/висадки особи, яка використовує крісло колісне, разом із зазначеним засобом пересування у/з вагон(а);

доставки ручної поклажі під час посадки/висадки у/з вагон(а) до/від місця, зазначеного у проїзному документі;

розташування технічного або іншого засобу реабілітації (крісло колісне, ходунки, милиці, палиці тощо) у спеціалізованих купе та на спеціально виділених місцях;

доставки та застилання постільних речей у вагонах з місцями для лежання у разі сплати за бажанням пасажира їх вартості;

замовлення продуктів харчування за наявності в поїзді вагона-ресторану чи буфету.

 За зверненням осіб з інвалідністю з порушеннями зору та слуху перевізник зобов’язаний усно і безоплатно надавати інформацію, що стосується придбання проїзного документа, перевезення у вагоні, розміщення у кімнатах відпочинку, роботи камер схову та багажних відділень тощо, а за потреби - безоплатно надати необхідну допомогу.

 Якщо особа з інвалідністю в поїзді захворіла і потребує термінової висадки з поїзда, обов’язок щодо виклику невідкладної медичної допомоги покладається на працівників перевізника. Під час висадки особи з інвалідністю з поїзда працівники перевізника повинні забезпечити збереження ручної поклажі, що знаходилась з нею, а після одужання особи з інвалідністю - оформити проїзні документи та забезпечити її відправку.

Відділ «Яремчаське бюро правової допомоги».