Податківці Надвірнянщини інформують
Програмний РРО можна встановити на смартфон, планшет, комп’ютер чи будь-який інший гаджет
При здійсненні готівкових розрахунків за товари (послуги), платники повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО) та відображати реальні показники обсягу реалізованої продукції.
Суб’єкт господарювання може обрати РРО, який йому зручніше використовувати під час здійснення розрахункових операцій, – класичний РРО чи програмний РРО (далі - ПРРО).
Програмний РРО можна встановити на смартфон, планшет, комп’ютер чи інший будь-який гаджет, який має операційну систему та підключення до Інтернет.
На сьогодні для застосування ПРРО існує розроблене ДПС програмне рішення – доступне кожному на безкоштовній основі, що розміщене за посиланнями:
Здійснити реєстрацію ПРРО можна в електронному вигляді за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет». Детально з алгоритмом дій, які мають бути здійснені суб’єктом господарювання для переходу до застосування ПРРО можна ознайомитися за посиланням.
У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники мають можливість звернутися до фахівців Головного управління ДПС в Івано-Франківській.
Увага! Нові ознаки доходів при поданні податкового розрахунку за ф. № 1ДФ застосовуються починаючи з ІІІ кварталу 2020 року
Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – податковий розрахунок за ф. № 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – Порядок).
01.07.2020 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 26.05.2020 № 241 «Про затвердження Змін до додатка до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» (далі – Наказ № 241), яким внесено зміни до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку, згідно з якими нові ознаки доходів діють з 01.07.2020.
Наказ № 241 було опубліковано в офіційному виданні «Офіційний вісник України» від 26.06.2020 № 49.
Враховуючи викладене, ознаки доходів, які внесені наказом № 241 до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку, застосовуються податковим агентами при поданні податкового розрахунку за ф. № 1ДФ починаючи з ІІІ кварталу 2020 року.
Для громадян - електронні сервіси від податкової!
Для фізичних осіб податковою службою розроблено чимало електронних сервісів, які надають можливість дистанційного спілкування. Зокрема, в Електронному кабінеті (http://cabinet.taх.gov.ua) об’єднано сервіси в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливість скористатись шістьма сервісами:
В режимі «Загальна інформація про платника» можна переглянути свої реєстраційні дані, об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів). В ньому може міститься повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання.
Режим «Облікова картка фізичної особи – платника податків (1ДР)» надає можливість створити та подати заяву на реєстрацію особи (в тому числі народженої дитини) в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі - ДРФО).
Режим «Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб (5ДР)» надає можливість створити та подати заяву у разі зміни адреси реєстрації або прізвища, імені та по батькові у Картці платника податків про присвоєний реєстраційний номер.
Режим «Запит про суми виплачених доходів» надає можливість створити, подати запит та отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Відомості в електронному вигляді надаються за останні три роки (поквартально).
Режим «Податкова декларація про майновий стан і доходи» надає можливість створити та подати таку декларацію. Для вашої зручності працює сервіс часткового автоматичного заповнення даних декларацій на підставі відомостей про виплачені доходи та утримані податки з ДРФО та відомостей Пенсійного фонду України. Автоматичне заповнення надає можливість уникнути помилок, скоротити час на отриманні відомостей про доходи та потребує лише уважного перегляду практично повністю заповненої декларації перед її поданням.
Режим «Портал Електронних послуг ПФУ» надає можливість автоматичного переходу на офіційний сайт Пенсійного фонду України для перегляду свого пенсійного стажу та сплаченого роботодавцем єдиного соціального внеску.
У відкритій частині Електронного кабінету у режимі «Допомога» розміщено інструкцію для користувачів, а також телефон служби підтримки 0800501007 (напрямок 0).
Крім того, на сайті ДПС України розміщено відеоуроки для користувачів сервісу «Електронний кабінет» за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya.
Для роботи у приватній частині Електронного кабінету необхідно використати кваліфікований електронний підпис, отриманий у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
#Закон 466 Зміни критерію визначення основних засобів
Законом України від 16 січня 2020 року № 466 до Податкового кодексу внесені зміни в частині вартісного критерію визначення основних засобів.
Так, вартісний критерій визначення основних засобів збільшено з 6000 до 20000 гривень. Цей критерій застосовується до основних засобів, що вводяться в експлуатацію після 22 травня 2020 року. Основні засоби, введені в експлуатацію до 23 травня 2020 року продовжують амортизуватись у податковому обліку, навіть якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20000 гривень.
Також Законом № 466 підрозділ 4 розділу ХХ Кодексу доповнено новим пунктом 431, яким передбачено, що при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств на період з 01 січня 2020 року до 31 грудня 2030 року платники податку на прибуток мають право під час розрахунку амортизації щодо основних засобів:
– четвертої групи (машини та обладнання) та п’ятої групи використовувати мінімально допустимий строк амортизації, який дорівнює два роки;
– третьої групи (передавальні пристрої) та дев’ятої групи використовувати мінімально допустимий строк амортизації, який дорівнює п’ять років.
Таким чином, платники податку на прибуток підприємств мають право застосувати прискорену амортизацію, визначену пунктом 431 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу, починаючи зі звітного періоду – півріччя 2020 року, та відобразити відповідні суми прискореної амортизації у додатку АМ до Декларації за цей період.
Довідково: Закон України від 16 січня 2020 року № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» було офіційно опубліковано 22 травня 2020 року та більшість його норм набрала чинності 23 травня.
Виникли податкові запитання? Використовуйте ЗІР!
Для вас, шановні платники, функціонує Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР), де можна знайти всю актуальну та важливу інформацію пов’язану з податковою службою.
ЗІР допоможе залишатись в курсі останніх змін законодавства та першими дізнаватись актуальну інформацію, адже для вашої зручності, наразі він доступний також і в мобільному додатку.
Що таке ЗІР – Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, який містить достовірну і повну довідкову інформацію у сфері оподаткування, єдиного внеску та електронних довірчих послуг.
У розділах ЗІР ви знайдете: запитання – відповіді, нормативні та інформаційні документи, останні зміни в законодавстві, Єдиний реєстр ІПК, електронний кабінет, податковий календар та багато іншого.
Відтак, якщо ви хочете отримувати інформацію швидко та оперативно, користуйтеся інформаційними ресурсами ДПС з вашого ПК або з мобільного, або знаходьте інформацію через інформаційний ресурс ЗІР. Все що для цього потрібно – перейдіть за посиланням: http://m.zir.tax.gov.ua/ та завантажите мобільний додаток ЗІР на базі Android та IOS.
Користуйтеся електронними сервісами та ресурсами, які доступні для платників та бережіть здоров’я!
Інформуємо платників податків щодо алгоритму дій при реєстрації ПРРО
Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.
Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі заяви, що подається у електронній формі через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.
Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.
Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, встановленим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557.
Суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам
Платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиного внеску.
Норми встановлені п. п. 1 частини 2 ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.
Частиною 13 ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Шановні платники! На період карантину користуйтеся дистанційним форматом спілкування та електронними сервісами ДПС!
Сьогодні у платників є можливість отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, подати звітність до податкових органів без особистих візитів до податкових органів.
Для комфорту, економії часу, особливо для власної безпеки під час дії карантину, використання дистанційних комунікацій є найбільш раціональним. Тому особливу роль у доведенні інформації до платника сьогодні виконує Інтернет.
Офіційними джерелами інформації у мережі Інтернет для суспільства є вебпортал «Державна податкова служба України» та субсайти територіальних органів ДПС областей, зокрема субсайт «Територіальні органи ДПС у Івано-Франківській області» (далі – субсайт). На субсайті (http://if.tax.gov.ua) розміщується актуальна, щоденно поновлювана та важлива інформація для платників податків.
В умовах дії карантину залишається актуальним також максимальне використання електронних сервісів Державної податкової служби України, зокрема ІТС «Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.
Увага! Електронне звернення – підписане, із зазначенням місця проживання (реєстрації)
Державна податкова служба України нагадує, що з метою спрощення листування з громадянами в ДПС функціонує електронна поштова скринька zvernennya_dps@tax.gov.ua.
Звертаємо увагу, що звернення, які громадяни надішлють на вказану електронну скриньку, мають бути з відсканованим особистим підписом та із зазначенням місця проживання (реєстрації) або підписані за допомогою кваліфікованого електронного підпису. Такі листи будуть розглянуті та відповіді на них будуть надані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».
Звернення, які громадяни надішлють на вказану електронну скриньку БЕЗ сканованого особистого підпису та БЕЗ зазначення місця проживання (реєстрації), будуть повернуті без розгляду протягом 10 днів із відповідним роз’ясненням відповідно до вимог ст. 5 Закону України «Про звернення громадян».
Довідково:
https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens
Перевірки, на які не поширюється мораторій на період карантину
Податковим кодексом України (далі - ПКУ) встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім:
документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків;
документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п.78.1.7 (реорганізація, припинення, ліквідація, закриття) та 78.1.8 (задекларовано відшкодування ПДВ та/або від’ємне значення з ПДВ більше 100 тис.гривень) пункту 78.1 статті 78 ПКУ;
фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині:
- обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
- цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
-обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
- здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених п.п.80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПКУ.
Звертаємо увагу, що чинним законодавством не встановлено обов’язку щодо завчасного повідомлення платників про проведення документальних позапланових перевірок.
Відповідно до ст. 163 прим. 15 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі перевищення граничних сум розрахунків готівкою, недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів тягне за собою накладення штрафу на фізичну особу - підприємця, посадових осіб юридичної особи від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дія, передбачена частиною першою цієї статті, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.