До уваги тих платників, хто планує стати спрощенцем
Нагадуємо тим платникам, хто має на меті перейти з І кварталу 2021 року на спрощену систему оподаткування, про необхідність завітати до підрозділів державної податкової служби. Адже рішення про перехід на таку систему відповідно до п.п. 298.1.4 ст. 298 та п. 299.3 ст. 299 Податкового кодексу України підтверджується поданням заяви до контролюючого органу, не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.
Отож, останнім днем, коли це можна буде зробити цьогоріч, буде 16 грудня 2020 року.
Додамо, що перехід на сплату єдиного податку підприємець може здійснити тільки один раз протягом календарного року. Окрім того, перехід на спрощену систему оподаткування є можливим за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб'єктом господарювання було дотримано вимог, встановлених п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу (щодо критеріїв умов застосування єдиного податку).
5 кроків роботи з програмним РРО
З 01.08.2020 суб’єкти господарювання можуть здійснювати готівкові розрахунки із споживачами, застосовуючи програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – програмний РРО).
Програмні РРО – це безкоштовне програмне рішення, просте та швидке у використанні. Для початку робити з ним необхідно здійснити лише наступних 5 кроків:
1. Отримати кваліфікований електронний підпис (безкоштовно) у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД (термін отримання - 2 хв, термін дії КЕП - 2 роки).
2. Встановити програмне забезпечення на будь-який зручній для вас пристрій, який є в наявності (компьютер, смартфон, планшет), за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/
3. Зареєструвати касу та касирів.
4. Ввести в ПРРО товари (введення та налаштування номенклатури шляхом сканування, внесення та імпорту даних).
5. Створити чеки (відкривайте зміну та починайте працювати).
Інформаційна підтримка на офіційному вебпорталі ДПС - банер «Програмні РРО» https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro
Прості кроки для реєстрації програмного РРО
Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 Податкового кодексу України.
Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602), що подається в електронній формі через Електронний кабінет або засобами телекомунікацій.
Після його включення до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.
Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 року № 261).
Нововведення Закону № 466: зміни щодо відповідальності за порушення встановленого порядку взяття на облік у контролюючих органах самозайнятих осіб та юридичних осіб
Законом України від 16.01.2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено ряд змін щодо відповідальності за порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрації) у контролюючих органах самозайнятих осіб та юридичних осіб.
Суб’єкт господарювання зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.
Платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку, згідно з порядком обліку платників податків.
Заява про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку подається у відповідний контролюючий орган протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна, чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню (п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі –ПКУ)).
Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП визначено у додатку 11 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями.
Повідомлення за формою № 20-ОПП про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, платники можуть подати і в електронному вигляді за допомогою Електронного кабінету через приватну частину (особистий кабінет).
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 117.1 ст. 117 ПКУ, до платників податків, які не подали у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ, застосовується накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень. (попередня редакція передбачала 170 та 510 гривень штрафу відповідно).
У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 680 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 2040 гривень (у попередній редакції - 340 та 1020 гривень відповідно).
Внесено зміни до переліків товарів, які звільняються від оподаткування ПДВ на час дії карантину
17.11.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2020 року № 1112 «Про внесення змін до переліків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 р. № 224 і 225» (далі – Постанова № 1112).
Постановою № 1112 передбачено розширення Переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість (далі - Перелік № 224) та Переліку товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на території України (далі - Перелік № 225), затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року відповідно № 224 і 225. Так, розділ «Системи постачання медичних газів, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Переліку № 224 та «Системи постачання медичних газів» Переліку № 225 доповнюється новою позицією «7311 00 Ємності для стиснених або скраплених газів».
Отже, з 17.11.2020 операції з постачання цих товарів на території України, а також ввезення їх у режимі імпорту звільняються від оподаткування ПДВ на час дії карантину.
Постанова № 1112 опублікована в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 17.11.2020 № 223.
Платникам податків про терміни сплати за ліцензії, призупинення їх дії або анулювання через «Електронний кабінет».
Державною податковою службою створено новий сервіс щодо оперативного автоматизованого повідомлення суб’єктів господарювання про сплив терміну чергового платежу за ліцензію, призупинення дії ліцензії, анулювання ліцензії на певний вид діяльності.
Повідомлення про внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується в інформаційно-телекомунікаційних системах ДПС та направляється суб’єкту господарювання за 30, за 20, за 10 та 5 днів до настання терміну сплати за ліцензію через «Електронний кабінет».
Такі нововведення підвищать якість надання адміністративних послуг та поліпшать сервіс у сфері ліцензування відповідних видів діяльності, на провадження яких суб’єкти господарювання отримали ліцензії.
Сервіс «Е-повернення» спрощує процедури повернення помилково та/або надміру сплачених платежів.
Для спрощення процедури повернення помилково та/або надміру сплачених платежів діє сервіс «Е-повернення».
Платники податків мають змогу у режимі 24/7, дистанційно подати заяву на повернення коштів через Електронний кабінет в «три кліки».
У головному меню Електронного кабінету необхідно в розділі «Заяви, запити для отримання інформації» із запропонованого переліку вибрати форму Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (J1302001 – для юридичних осіб або F1302001 – для фізичних осіб).
Після заповнення запропонованих реквізитів Заяви необхідно зберегти її, підписати та відправити територіальному органу ДПС.
Повернення помилково та/або надміру сплачених коштів можливо лише протягом 1095 днів від дати їх сплати та за умови відсутності у такого платника податкового боргу.
Про порядок отримання витягу з Реєстру платників
Податковий кодекс України не обмежує порядок подання запиту про отримання витягу з Реєстру платників єдиного податку (далі - Реєстр) фізичною особою – підприємцем. Це можна зробити як засобами телекомунікаційного зв’язку, так і поштою.
У випадку, якщо запит про отримання витягу з Реєстру надіслано поштою, то датою подання такого запиту вважається дата його надходження до органу ДПС, яка проставляється на першому аркуші оригіналу документа.
Запит про отримання витягу з Реєстру можна подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
На офіційному веб-порталі ДПС України працює модернізований електронний сервіс «Електронний кабінет платника», який постійно оновлюється.
У головному меню особистого кабінету потрібно обрати розділ «Листування з ДПС». Робота в особистому кабінеті здійснюється з використанням електронного цифрового підпису. У розділі «Листування з ДПС» платник може завантажити лист до органу ДПС, зокрема запит на отримання витягу з Реєстру в довільній формі, підписати електронним цифровим підписом та надіслати.
Наступного робочого дня після надсилання електронного листа до органу ДПС його автору буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер і дату реєстрації цього листа в органі ДПС, до якого його надіслано. Датою подання запиту про отримання витягу з Реєстру в електронній формі вважається дата реєстрації такого запиту в органі ДПС.