Рекомендації щодо дій у разі застосування зброї масового ураження
Надвірнянська районна військова адміністрація інформує:
з метою забезпечення готовності до виконання заходів щодо захисту населення у разі можливого застосування проти України зброї масового ураження, доводимо основні вимоги рекомендацій стосовно дій органів місцевого самоврядування:
1. Оповіщення органів місцевого самоврядування про застосування зброї масового ураження здійснюється:
- органами ДСНС України в області, черговими службами місцевих органів виконавчої влади (органами місцевого самоврядування).
2. Доведення сигналів, повідомлень про застосування зброї масового ураження до населення здійснюється уповноваженими органами:
- державними і публічними телерадіокомпаніями;
- комунальними, громадськими та іншими телерадіоорганізаціями незалежно від форм власності.
Доведення сигналів здійснюється через:
- операторів телекомунікацій;
- інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі).
3. Населення використовує фільтрувальні протигази та респіратори, які є в особистому користуванні або для захисту органів дихання може використовувати самостійно виготовлені ватно-марлеві пов’язки;
4. Населення укривається у фондах захисних споруд цивільного захисту (протирадіаційні укриття та найпростіші укриття), що створюються органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання та мешканцями територіальних громад;
5. Після застосування зброї масового ураження, органами місцевого самоврядування на основі оцінки радіоактивного забруднення довкілля та прогнозу доз опромінення населення, що надає МОЗ, починається проведення йодної профілактики. Дози прийому препарату стабільного йоду доводяться МОЗ до населення через засоби масової інформації.
6. Виявлення та оцінка радіаційної обстановки здійснюється відповідними диспетчерськими службами та постами радіаційного і хімічного спостереження;
7. Дозиметричний контроль опромінення населення здійснюється органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки (Держатомрегулювання). Для здійснення дозиметричного контролю населення можна залучати фахівців від суб’єктів господарювання, які здійснюють практичну діяльність з джерелами іонізуючого випромінювання.
Облік індивідуальних доз опромінення людей, віднесених до критичної групи, ведеться в районному (міському) дозовому реєстрі опромінення, організацію ведення якого здійснюють місцеві органи виконавчої влади.
8. Радіаційний контроль об’єктів довкілля, питної води та продуктів харчування здійснюються підрозділами МОЗ та Держпродспоживслужби.
9. Для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт здійснюється насамперед гасіння пожеж, пошук та рятування постраждалих, надання їм екстреної медичної допомоги і транспортування до закладів охорони здоров’я залучаються пожежно-рятувальні та спеціальні підрозділи ДСНС, державні, комунальні та об’єктові аварійно-рятувальні служби, формування та спеціалізовані служби цивільного захисту.
10. Надання медичної допомоги постраждалим внаслідок застосування зброї масового ураження, рятувальним та іншим особам, які залучалися до виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт забезпечуються службою медицини катастроф.
Контроль за якістю та безпекою харчових продуктів і продовольчої сировини, питної води та джерелами постачання водопостачання здійснюються підрозділами МОЗ та Держпродспоживслужби.
11. Пошук, ідентифікація та захоронення загиблих здійснює підрозділи Національної поліції, ДСНС, а також спеціальні пошукові групи, які створюються райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування. Організацію захоронення загиблих забезпечують органи місцевого самоврядування.
12. Проведення заходів евакуації населення залежить від величини дози радіації.
13. Життєзабезпеченням постраждалого населення займаються районна державна адміністрація та органи місцевого самоврядування.
14. До проведення санітарної обробки населення та дезактивації споруд, доріг, транспорту, одягу та майна залучаються суб’єкти господарювання, які надають населення санітарно-гігієнічні послуги, підрозділи комунального господарства.
15. Для забезпечення охорони об’єктів критичної інфраструктури, забезпечення громадського порядку, обмеження доступу на забруднену територію залучаються підрозділи Національної поліції та Національної гвардії України.
16. Про наслідки застосування зброї масового ураження, способи захисту від них, населення інформується через засоби масової інформації.